Fysioterapia

Jyväskylä,

Fysioterapia on suosittu hoitomuoto, josta on moneen – fysioterapiaa käytetään ensisijaisesti asiakkaan toimintakyvyn paranemiseen. Fysioterapiaa voidaan käyttää sekä kuntouttavana että ennaltaehkäisevänä hoitomuotona moniin eri vaivoihin ja vammoihin, jotka tuottavat ongelmia asiakkaan toimintakyvyssä.

Mitä on fysioterapia?

Fysioterapiassa keskitytään erityisesti parantamaan asiakkaan toimintakykyä, edistämään liikkumista ja pyritään vähentämään erilaisia kiputiloja. Fysioterapiassa yhdistellään usein erilaisia hierontamuotoja, terapeuttista harjoittelua, manuaalista terapiaa sekä ohjausta ja neuvontaa. Monesti fysioterapiassa on osana myös apuvälinepalvelut.

Fysioterapia on aina yksilöllinen palvelu, joka toteutetaan asiakkaan tilanteen mukaisesti. Asiakkaan tilannetta kartoitetaan laajasti haastatellen ja fysioterapeuttisen tutkimisen avulla, jotta asiakkaalle voidaan tehdä mahdollisimman hyvä fysioterapeuttinen diagnoosi ja suunnitelma. Fysioterapialla voi olla myös ennaltaehkäisevä vaikutus esimerkiksi urheiluvammojen uusiutumiseen tai välttämiseen.

Fysioterapeutti on aina koulutettu ja Valviran vahvistama terveysalan asiantuntija!

Fysioterapian hyödyt

Useimmiten fysioterapiaan hakeudutaan niskan ja selän seudun kipujen, nivelkipujen sekä esimerkiksi virheasennoista tai ylirasituksesta johtuvien ongelmien vuoksi. Usein fysioterapiaan turvaudutaan myös erilaisten leikkausten tai urheiluvamman jälkeen, jolloin kehon normaali toimintakyky pyritään palauttamaan. Fysioterapiasta saadaan monia hyötyjä esimerkiksi niska- ja hartiaseudun kipuihin, selkäkipuihin sekä tuki- ja liikuntaelin vaivojen aiheuttamiin kipuihin. Fysioterapia on myös oiva keino ylläpitää yleistä työ- ja toimintakykyä!

Kenelle fysioterapia sopii?

Fysioterapia sopii kaikille ikään katsomatta. Fysioterapiaan tullaan usein lääkärin lähetteellä, mutta fysioterapia on ehdottomasti hoitomuoto, johon kannattaa hakeutua itsenäisesti kun havaitset omassa toiminta- tai liikuntakyvyssäsi puutteita.

Fysioterapia -palvelua tarjoavat toimpisteet paikkakunnilla

Jyväskylä,