Huippukylmähoito

Helsinki,

Huippukylmähoito on ollut jo pitkään erityisesti urheilijoiden suosima hoitotapa, mutta sitä voidaan suositella lähes kaikille muillekin! Huippukylmähoidon teho perustuu termoshokkiin, joka käynnistää kehon luontaiset paranemismekanismit. Oikein, ammattilaisen toimesta tehtynä hoito on turvallinen ja miellyttävän tuntuinen!

Mitä on huippukylmähoito eli NeuroCryoStimulation – NCS?

Huippukylmähoito, eli NeuroCryoStimulation (NCS) -hoidolla voidaan lievittää kipua ja hillitä erilaisia tulehdustiloja. Hoito perustuu kehossa olevan pintasolukon termoshokkiin, eli simuloituun hätätilaan, joka saavutetaan jäähdyttämällä hoidettava alue nopeasti kylmähoitolaitteen mikrokidesuihkulla. Termoshokki stimuloi ihon hermoreseptoreita ja käynnistää kehon luontaiset paranemismekanismit.

Huippukylmähoitoa voidaan käyttää esimerkiksi lihasjäykkyyksien, revähdysten, venähdysten, ruhjeiden, tulehdusten ja nivelvammojen hoitoon. Huippukylmähoito on tehokas, monipuolinen ja ennen kaikkea kivuton ja turvallinen keino hoitaa kehoa. Hoito voidaan hyvin yhdistää myös osaksi muita hoitomuotoja, sillä sen tekeminen on erittäin nopeaa.

Huippukylmähoitoa saa antaa vain asianmukaisen käyttökoulutuksen saanut henkilö. Kylmähoitolaitteita käyttävät niin kuntoutuslaitokset, lääkärit, fysioterapeutit, urheilijat, valmentajat kuin eläinlääkäritkin.

Huippukylmähoidon hyödyt

Huippukylmähoidosta voidaan hakea apua useisiin erilaisiin vaivoihin, mutta sitä voidaan käyttää myös ennaltaehkäisevästi. Huippukylmähoito muun muassa vähentää erilaisia tulehdustiloja, aktivoi verenkiertoa sekä rentouttaa lihaksia. Hoitoa voidaan käyttää esimerkiksi niskan ja selän alueen kipuihin, polvikipuihin ja erilaisiin rasitusvammoihin sekä venähdyksiin. Lisäksi huippukylmähoidolla voidaan saada apua esimerkiksi reuman aiheuttamiin, tulehduksillisiin nivelkipuihin.

Kenelle huippukylmähoito sopii?

Huippukylmähoito sopii kaikille, kun sen tekee ammattilainen. Tällöin hoito on sekä tehokas että turvallinen, mutta lisäksi myös miellyttävän tuntuinen.  Hoito yhdistetään usein esimerkiksi hierontaan tai fysioterapiaan ja sitä annetaan monesti esimerkiksi osana leikkausten jälkeistä kuntoutusta. Hoito voidaan toteuttaa myös kertaluonteisena, mutta usein parhain hyöty saadaan irti sarjahoidolla.

Huippukylmähoito -palvelua tarjoavat toimpisteet paikkakunnilla

Helsinki,